"Kreatywny Maluch"
Beneficjent: Gmina Stare Miasto / Przedszkole Samorządowe w Starym Mieście
Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021 – 2027
Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej
Działanie 10.01: Rynek pracy, kształcenie i aktywne społeczeństwo wspierające transformację gospodarki – edukacja przedszkolna
Całkowita wartość projektu : 1 519 891,34 zł
Wysokość dofinansowania UE : 1 366 341,34 zł
Okres realizacji całego projektu to 01.08.2024 r. - 31.12.2026 r.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenie Gminy Stare Miasto poprzez utworzenie i utrzymanie nowych miejsc edukacji przedszkolnej w Przedszkolu Samorządowym w Starym Mieście - oddział zamiejscowy we wsi Rumin dla 15 dzieci 2,5-3 letnich zamieszkałych na terenie Gminy Stare Miasto oraz uzyskanie dodatkowych kwalifikacji i kompetencji przez 25 nauczycieli zatrudnionych w tym przedszkolu poprzez ich udział w studiach podyplomowych oraz kursach i szkoleniach w okresie realizacji projektu tj. 01.08.2024 – 31.12.2026. Celem projektu jest również rozwój umiejętności i kompetencji dzieci oraz wyrównywanie stwierdzonych deficytów rozwojowych w wyniku udziału w zajęciach dodatkowych projektu 80 dzieci z pozostałych grup przedszkolnych.
Zakres rzeczowy projektu:
Zadanie nr 1: Dostosowanie i wyposażenie pomieszczeń na cele nowego oddziału przedszkolnego oraz gabinetów terapeutycznych.
Zadanie nr 2: Utworzenie i bieżące funkcjonowanie nowego oddziału przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025 oraz 2025/2026
Zadanie nr 3: Realizacja zajęć dodatkowych służących rozwojowi szerokiego zestawu umiejętności i kompetencji dziecka.
ETAP 1: „Przedszkolak w świecie pór roku”- artystyczno-kreatywne warsztaty plastyczne
ETAP 2: "I’m lovin’ IT" - zajęcia z języka angielskiego wykorzystujące technologie informacyjne „IT”
ETAP 3: „Z sensoryką na Ty" zajęcia plastyczne, które angażują zmysły takie jak wzrok, dotyk, węch, smak czy słuch
ETAP 4: „Przedszkolaki w muzycznym Świecie”
ETAP 5: „Kodowanie na ekranie”
ETAP 6: Zajęcia ruchowe „ Z gimnastyką za pan brat”
Zadanie nr 4: Realizacja zajęć terapeutycznych zwiększających szanse edukacyjne dzieci, prowadzone w celu wyrównania stwierdzonych deficytów
ETAP 1: EEG Biofeedback
ETAP 2: Trening funkcji poznawczych
ETAP 3: Holistyczna praca logopedyczna
ETAP 4: "Przedszkolaku i Ty możesz mówić lepiej" - grupowa terapia logopedyczna
ETAP 5: Terapia SI
ETAP 6: "Stoję prosto, więc piszę ładnie" - terapia ręki.
ETAP 7: Trening Umiejętności Społecznych TUS
ETAP 8: „Rodzicielski powerbank” - rozwojowo-wsparciowa grupa dla rodziców
Zadanie nr 5 Podwyższenie kwalifikacji kadry przedszkola
ETAP 1: Studia podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera
ETAP 2: Studia podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja z wykorzystaniem metod neurofizjologicznych
ETAP 3: Studia podyplomowe: Psychologia dzieci i młodzieży – wspieranie rozwoju
ETAP 4: Studia podyplomowe: Terapia rodzin i par
ETAP 5: Studia podyplomowe: „Neurologopedia”
ETAP 6: Kurs "EEG-Biofeedback I stopień"
ETAP 7: Kurs "EEG-Biofeedback II stopień"
ETAP 8: Szkolenie MNRI Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych - II części
ETAP 9: Szkolenie MNRI: Szkolenie Terapia NeuroTaktylna - II poziomy
ETAP 10: Kurs Terapia Ręki I i II stopnia - diagnoza, terapia, masaż
ETAP 11: Szkolenie "Jak rozwijać kompetencje cyfrowe?"
ETAP 12: Szkolenie "Learn how to teach II - Twórcze i inspirujące zajęcia z języka angielskiego w przedszkolu (BliżejPrzedszkola)"
ETAP 13: Kurs "Monachijska funkcjonalna diagnostyka rozwojowa"
ETAP 14: Szkolenie ADOS-2
ETAP 15: Kurs Terapia miofunkcjonalna wg A. Kittel POZIOM II
ETAP 16: Szkolenie „Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne”
ETAP 17: Szkolenie „Kinesiotaping logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne”
ETAP 18: Szkolenia dla Rady Pedagogicznej:
a) Metoda Dobrego Startu
b) Metoda Knillów
Planowane efekty rzeczowe:
- Całkowita liczba osób objętych wsparciem: 135 osób
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 25 osób
- Liczba dofinansowanych miejsc wychowania przedszkolnego: 15
- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej: 95 osób
- Liczba dzieci o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem: 9 osób
Planowane rezultaty realizacji projektu:
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 25 osób
#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie