Przedsięwzięcie pn. „Opracowanie świadectw charakterystyki energetycznej dla budynków użyteczności publicznej Gminy Stare Miasto”
dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu
Przewidywany efekt rzeczowy i ekologiczny:
Ustawa o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014 roku (Dz.U. z 2019 r. poz. 730) nakłada na gminę jako organ administracji publicznej obowiązek sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej. Zgodnie z art 3 ust 2 ww. ustawy właściciel lub zarządca budynku, którego powierzchnia użytkowa zajmowana przez organ administracji publicznej przekracza 250 m2 i w których dokonywana jest obsługa interesantów zapewnia sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej dla tego budynku.
Efektywność energetyczna budynku, czyli jego sprawność energetyczna, to stopień przygotowania budynku do zapewnienia komfortu jego użytkowania zgodnie z przeznaczeniem przy jednoczesnym możliwie najniższym zużyciu energii przez ten budynek. Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument, który określa wielkość zapotrzebowania na energię niezbędną do zaspokojenia potrzeb związanych z użytkowaniem budynku lub części budynku, czyli energii na potrzeby ogrzewania i wentylacji, przygotowania ciepłej wody użytkowej, chłodzenia, a w przypadku budynków niemieszkalnych również oświetlenia. Celem wprowadzenia obowiązku sporządzania świadectw jest promowanie budownictwa efektywnego energetycznie i zwiększanie świadomości społecznej w zakresie możliwości uzyskania oszczędności energii w budynkach.
Efektem rzeczowym realizacji przedsięwzięcia jest opracowanie świadectw charakterystyki energetycznej dla budynków użyteczności publicznej Gminy Stare Miasto
- budynek Urzędu Gminy Stare Miasto,
- budynek Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Mieście.